QUI TÉ L'OBLIGACIÓ DE FER ELS TRÀMITS ELECTRÒNICAMENT AMB L'AJUNTAMENT?
Qui són les persones obligades? Segons els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015:
- Les persones jurídiques: empreses, corporacions, entitats, associacions, cooperatives, fundacions ...
- Les entitats sense personalitat jurídica: comunitats de béns, comunitats de propietaris ...
- Persones professionals que, per exercir la seva activitat, estan obligades a ser membres dels respectius col·legis professionals: advocacia, arquitectura, medicina, notaria, registre mercantil, registre de la propietat ...
- La persona que representi a una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament de Cardona.
- El personal de l'Ajuntament de Cardona i de les entitats o associacions del municipi, amb motiu de la seva relació laboral i professional.
Les persones obligades han de ...
- Presentar les instàncies i sol·licituds, i aportar documents, per Internet a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament
- Rebre les comunicacions i notificacions electrònicament: correu electrònic, SMS
IDENTIFICACIÓ I FIRMA DIGITAL
Per identificar-se i per signar formularis a la Seu electrònica de l'Ajuntament de Cardona és necessari un certificat digital o sistema d'identificació. Les persones que tramiten com a representants d'altres persones físiques o jurídiques han de fer-ho amb un certificat de representació o acreditar-la documentalment.
- Per a persones físiques
https://www.idcat.cat
https://www.dnielectronico.es/
https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados
- Per a entitats/associacions
Com obtenir un certificat digital de representant de persona jurídica de la FNMT?
- Per a empreses
https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados
https://certificatdigital.com/
https://www.carmerfirma.com/