Els grups de treball de turisme i d'indústria de Cardona comencen el Pla estratègic

Última revisió 16-11-2020 23:15
07/02/2014

Els representants del teixit industrial i turístic de Cardona s'han sumat al projecte d'elaboració del Pla estratègic de Cardona impulsat per l'Ajuntament amb l'objectiu de definir les línies estratègiques del model econòmic de la vila.

Aquest dimecres es va realitzar la primera taula sectorial d'indústria en la que hi van participar, a més dels alcaldes de Cardona i Solsona, diversos responsables d'empreses de les dues localitats i representants municipals de cada consistori.

L'expert en desenvolupament industrial, Joan Ramon Benaiges, va conduir una sessió centrada en conèixer les experiències sobre desenvolupament industrial i econòmic d'altres territoris afectats per un escenari de crisi. Benaiges va explicar les principals accions que es van dur a terme als municipis de Vandellòs, l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip després del tancament de la central nuclear de Vandellós. Aquestes poblacions van crear l'any 1995, després del tancament d'una part de la central, la Mancomunitat d'Iniciatives pel Desenvolupament Industrial del Territori (MIDIT) per reactivar i diversificar l'economia de la zona. Gràcies a aquesta iniciativa es va aconseguir impulsar el polígon industrial les Tàpies i l'empresa municipal Iniciatives de Desenvolupament Empresarial les Tàpies S.A. (IDETSA) ue genera iniciatives empresarials al territori.

Grup de treball de turisme
Per altra banda dijous de la setmana passada es va reunir el grup de treball de turisme en una sessió que es va realitzar al Casal Graells de Cardona i que va conduir Ángel Díaz, consultor en desenvolupament turístic. A la sessió hi van participar 23 persones del sector turístic que van debatre i definir un seguit de propostes d'actuació en l'àmbit del turisme a Cardona.

Ángel Díaz va introduir la sessió destacant els valors que fan de Cardona un poble únic i singular i que poden ser els factors claus per impulsar-lo i projectar-lo turísticament. Mitjançant un Pla de màrqueting, que ja s'està elaborant, s'ha d'aconseguir, segons Díaz, crear un relat interessant, que presenti Cardona com a una destinació integral i especialment atractiva, aprofitant les oportunitats que ens brinda el 2014 i, a través de la marca Barcelona, situar Cardona en una posició de màrqueting de privilegi.

Acabada la sessió es va elaborar un document marc, que marca uns eixos claus del desenvolupament turístic de Cardona i que s'aniran avaluant en successives sessions de treball.