Cardona ha tancat el 2023 amb un total de 107.462 serveis turístics realitzats, sent el Parc Cultural de la Muntanya de Sal (PCMS) l’espai més visitat amb 66.000 tiquets venuts, xifra que representa un increment del 4,25% respecte el 2022.
Al Castell de Cardona s’ha superat els 35.000 serveis turístics l’any comptant les visites guiades, teatealitzades i escolars al conjunt monumental.
Per la seva part, més de 2.000 persones han realitzat la visita guiada del Centre Històric de Cardona.
“L’evolució és bona. Ens anem acostant a les xifres de la prepandèmia, anys 2018 i 2019, que va ser l’època de més visitants a Cardona”, assegura Francesc Ponsa, director general de la Fundació Cardona Històrica (FCH), entitat que gestiona el turisme de la vila ducal.
Més escoles
Les visites de les escoles també han incrementat, concretament un 15%. Més de 4.600 escolars han realitzat les visites, els tallers i les activitats didàctiques que ofereix la FCH orientades a descobrir i gaudir del valuós patrimoni natural, històric i cultural de Cardona.
El 2023 es van crear noves activitats per a les escoles completant, d’aquesta manera, una oferta molt completa amb un total de 23 propostes educatives dirigides a tots els nivells educatius, des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.
Nova visita teatralitzada
El 2023 també ha comptat amb la novetat d’una nova visita teatralitzada, la del “GeoTok, la vuitena meravella”, una proposta innovadora enfocada al públic familiar per descobrir la formació i la història de la Muntanya de Sal de Cardona.
Més de 7.500 persones l’han realitzada des de la seva estrena el mes de març.
Nous productes turístics
De cara al 2024, la FCH té previst estrenar nous productes turístics per a diferents públics al Castell de Cardona, al Centre Històric i a la Vall salina. “Apostem per desestacionalitzar els visitants i captar nous segments de públics amb la creació de visites innovadores i focalitzades en aspectes concrets de la història i l’entorn de Cardona”, apunta Ponsa.