L'Ajuntament presenta el nou Pla de màrqueting de la Fundació Cardona Històrica

Última revisió 16-11-2020 23:22
28/03/2014

Potenciar la projecció exterior de Cardona i augmentar els recursos generats per l'activitat turística són els principals objectius que vol assolir el nou Pla de màrqueting impulsat per l'Ajuntament i la Fundació Cardona Històrica (FCH).

El Pla es va presentar el passat 11 de març als representants del sector comercial i turístic de la vila i preveu actuar en diversos àmbits de la promoció turística, especialment en la creació de nous productes turístics, la millora de la seva comercialització i l'augment del nombre de turistes que visiten la vila.

Tant l'Ajuntament com la FCH esperen que el Pla faci de Cardona "una destinació turística integral i de primer nivell", segons va explicar l'alcalde Ferran Estruch. Per fer-ho, l'empresa responsable del Pla, Advance Leisure Services, portarà a terme una campanya enfocada especialment a amplificar la presència de Cardona a les xarxes turístiques i a millorar el seu posicionament a internet.
Segons els responsable del Pla de màrqueting, "Cardona té un gran potencial com ho demostren la qualitat dels seu recursos, la tasca feta fins ara en la creació de productes turístics i la seva posició destacada a la Catalunya central". Per Àngel Díaz, director del Pla, caldrà també "crear un relat" que presenti d'una forma "atractiva i rigorosa la singularitat de Cardona" i que permeti atraure més visitants. En aquest sentit, l'empresa encarregada del projecte considera que Cardona té un mercat potencial de 24 milions de turistes anuals que cal captar per millorar els resultats turístics del municipi.

El Pla de màrqueting estableix una sèrie d'accions concretes a desenvolupar aquest 2014, algunes dels quals ja s'han posat en marxa, com la creació d'una excursió a la vila ducal tres cops per setmana des de Barcelona amb la possibilitat que sigui diària en el període estival. També es promocionarà Cardona als mitjans de comunicació turístics de referència i a les plataformes digitals i d'internet amb més usuaris i es comercialitzarà la visita a la vila entre les empreses de gestió de creuers. Totes les actuacions previstes estan pensades per augmentar el nombre de visitants i els recursos que genera el turisme a la vila, tant pel sector públic, com pel sector privat.

Per l'alcalde de Cardona, l'aposta pel turisme és "una prioritat de l'equip de govern" i per aquest motiu s'ha pensat en dissenyar un Pla de màrqueting "que serà pioner i que suposarà un abans i un després" en l'activitat turística de Cardona.