Les oficines dels Serveis Socials municipals es reubiquen al Centre Cívic per millorar l'atenció a les persones

Última revisió 16-11-2020 23:21
21/10/2013

L'Ajuntament de Cardona ha reubicat les oficines dels serveis socials municipals al nou edifici del Centre Cívic, a la plaça de la Fira. El trasllat es va dur a terme la setmana passada -sense que això afectés el servei- i avui dilluns, 21 d'octubre, les noves oficines s'han obert al públic amb total normalitat.

L'horari d'atenció al públic és de dilluns a divendres de les 8:30 a les 13:30 hores, mentre que a les tardes es programen visites concertades. Per contactar amb els serveis socials es pot trucar al telèfon 93 869 21 47 o enviar un correu electrònic a: serveissocials@cardona.cat.

Per a l'Ajuntament de Cardona el canvi d'ubicació es feia necessari degut a la manca d'espai i de condicionament de les antigues oficines del carrer Rodes. La regidora de Serveis Socials de Cardona, Elena Xixons ha explicat que "ja feia anys que les dependències dels serveis socials havien quedat força obsoletes i més veient que en els darrers temps aquest servei ha augmentat molt la seva activitat". Per a l'Ajuntament el canvi permetrà millorar l'atenció que es presta als veïns i veïnes de Cardona "ja que les noves oficines estan a la cèntrica plaça de la Fira i disposaran d'unes instal.lacions més modernes i espaioses". A més, l'elecció del Centre Cívic contribuirà a compensar la factura energètica de l'equipament.

Amb la posada en marxa de les noves oficines de Serveis Socials, que s'ubiquen a la planta -1 del Centre Cívic, també es posarà en funcionament, a partir de demà dimarts, l'ascensor que comunica la plaça de la Fira amb la carretera del Miracle. L'ascensor estarà obert de dilluns a divendres de les 8 del matí a les 9 de la nit i els caps de setmana fins a les 11 de la nit.

Els Serveis Socials de l'Ajuntament consten d'una plantilla de 8 professionals que treballen en l'àmbit de l'atenció a les persones. Entre les tasques que realitzen hi ha la tramitació d'ajuts a l'habitatge, tramitació i seguiment de les prestacions individuals i/o familiars a què té dret l'usuari (RMI), tramitació de la sololicitud de dependència i elaboració del Programa individual d'atenció a la Dependència (PIA), beques de menjador, etc.

També porta la gestió del SAD Servei d'Atenció Domiciliària , que la finalitat és atendre en el propi habitatge les persones o famílies amb persones en situació de manca d'autonomia personal, dificultats de desenvolupament o amb problemàtiques familiars especials, a través d'intervenció de treballadores familiars i auxiliars de la llar. Com també dins de l'atenció al domicili s'ofereix el servei local de Teleassistència.