La constitució d'un règim de propietat horitzontal o bé d'un complex immobiliari privat, o la seva modificació quan comporti un increment del nombre d'habitatges o establiments, i també les operacions que tinguin per objecte constituir més elements susceptibles d'aprofitament independent dels que s'hagin fet constar en una declaració d'obra nova precedent.
Qui ho pot demanar?
- El propietari de la finca.
Quin cost té?
- Ordenança fiscal núm. 12. Reguladora de la taxa per expedició de documents administratius
En quines dates es pot fer?
Quant de temps triga la resposta?
Quina documentació es lliura?
- Títol de la llicència i placa d'obres.
- On es pot trobar més informació:
- Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme.
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.
- Llei 49/1960 de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal, reformada per la Llei 8/1999, de 6 d’abril.
- Normativa del planejament general.
- Ordenances fiscals.
Documentació a aportar:
- Instància.
- Fotocòpia del NIF del sol·licitant.
- 2 exemplars del projecte tècnic, signat pel propietari i el tècnic que contingui la següent documentació:
- Memòria justificativa de l’adequació dels habitatges o elements proposats a les determinacions del planejament aplicable, i en el cas dels habitatges del compliment dels requisits mínims d’habitabilitat per a segona ocupació.
- Plànols a escala, on constin el nombre d’habitatges o elements, la seva superfície i el seu ús urbanístic.
- Nota simple o certificació del Registre de la propietat on conti la descripció de la finca o edificació, emesa en els tres mesos anteriors a la sol·licitud de la llicència.
- Proforma de l’escriptura pública de divisió horitzontal.
- Autoliquidació dels impostos i taxes municipals corresponents.