Actuacions de promoció del comerç
1. Creació d’un directori d’artesania, producte local i d’establiments comercials i de serveis
S’ha creat un directori amb la finalitat de promocionar artesania, productors/es locals i establiments comercials i de serveis de proximitat, a través del qual es podrà consultar i localitzar tant articles como establiments locals per a facilitar la compra.
Facilitarà la cerca de productes i comerços, fomentarà l’omnicanalitat i crearà sinergies entre productors locals i establiments comercials. Els principals objectius són: captar i fidelitzar clientela, promoure productors i comerços locals i millorar l’experiència de compra.
A més, es col·locaran una plaques d’acer en efecte corten als establiments comercials i de serveis amb un codi QR que enllaci a la fitxa informativa de cada establiment.
2. Promoció del comerç de proximitat a les xarxes socials
Elaboració d’un vídeo promocional per posar en valor els comerços, serveis i productors locals, alertant del risc de desertització comercial.
3. Dinamització comercial i patrimoni local: “Xarxa Barris Antics”
Projecte col·laboratiu entre una trentena de municipis per promocionar el comerç i el patrimoni local. La campanya “Barris Antics. Compra i Guanya” va repartir una vintena de premis que va consistir en una visita guiada al Parc Cultural de la Muntanya de Sal i al centre històric de Cardona, un dinar a un restaurant del municipi i una mostra de producte local per als participants guanyadors.
4. Millora de la continuïtat comercial per a la promoció de l’oferta local i el mercat no sedentari
S’instal·laran fotografies d’imatges vinculades al patrimoni del municipi en format vinils i lones en alguns dels aparadors de locals buits de Cardona per tal d’aconseguir un efecte positiu en la dinamització dels eixos comercials al fet de mantenir un continuïtat entre els diferents establiments, embellir els carrers i atraure la curiositat dels visitants.
5. Instal·lació de taquilles de recollida de comandes dels comerços de Cardona que s’adhereixin
Instal·lació de quatre armaris amb taquilles climatitzades i sense climatitzar per a la recollida de comandes realitzats als comerços i productors locals. Aquestes taquilles oferiran a la clientela l’opció d’adquirir productes fora de l’horari comercial, permetent a aquelles persones que treballin fora de Cardona realitzar compres al municipi de manera en línia i recollir-les a la tornada fora de l’horari d’obertura del comerç local i a més a més, facilitarà la conciliació familiar de les persones que estan al càrrec dels establiments comercial, millorant així la seva qualitat de vida.
6. Catàleg digital interactiu de productes del comerç local
Elaboració d’un catàleg digital i interactiu del producte del comerç local per tal de crear un espai unificat on trobar els comerços locals i fer-los més accessibles i atractius per al públic, per facilitar la cerca d’informació sobre els seus productes, serveis o comerços i per últim, afavorir la creació de sinergies entre productors locals i establiments de proximitat.
7. Desenvolupament d’una solució tecnològica mitjançant l’ús de whatsapp que Aquesta solució tecnològica inclou la funcionalitat de gestionar les comandes, és a dir, les persones usuàries podran comunicar-se amb els comerços a través de whatsapp per a fer les comandes. Una vegada realitzada la comanda, es generarà una notificació al comerciant per a la seva gestió i confirmació. El sistema permetrà realitzar noves ordres, repetir ordres anteriors, consultar l’estat de les comandes, comunicar-se amb el comerç, i escollir entre recollir la comanda a la taquilla o a la botiga física.
8. Accions formatives adreçades als comerciants del municipi de Cardona
Dues accions formatives en la millora de les competències digital i per al foment de l’economia circular.
2. Promoció del producte local entre la població cardonina i els seus visitants
1. Millores de la pàgina web de turisme i actuacions de promoció del producte local de la botiga física del Parc Cultural de la Muntanya de Sal
S’ha ampliat el sistema de venda en línia d’entrades dels esdeveniments de l’agenda cultural i turística del municipi, el qual suposarà un important increment element de promoció entre els turistes i visitants. A més, es destacaran els productes locals amb panells que inclouran codis QR per accedir a una pàgina amb informació sobre l’elaboració dels productes i dels seus artesans/productors. Aquesta actuació complementa les millores realitzades a la botiga del Parc Cultural, promovent el valor dels productes singulars i captant l’interès dels i les visitants.
2. Creació d’un punt de promoció del producte local i els establiments comercials i de serveis
Rehabilitació d’un local del centre comercial històric que esdevindrà un punt unificat per a la informació i venda de producte local i establiments comercials i de serveis del municipi. Amb la creació d’aquest punt es pretén donar a conèixer i promocionar de manera unificada el producte local i els establiments que ofereixen aquest tipus de productes, impulsant pràctiques de compra més sostenibles.
3. Altres actuacions de millora de revitalització del sector comercial del municipi de Cardona.
1. Substitució de la megafonia en els eixos comercials i la Plaça de la Fira
Sustitució de la megafonia existent en els 3 principals carrers comercials (c/Major, c/Cambres i Escasany), i instal·lació de nova megafonia a la plaça de la Fira.
2. Instal·lació de dos tòtems interactius exteriors al centre històric de Cardona i al Parc Cultural de la Muntanya de Sal.
Ambdós tòtems oferiran principalment la possibilitat que la clientela i els visitants trobin qualsevol establiment, producte o servei fàcilment i accedir a la seva informació fàcilment a través del directori comercial així com també els permeti conèixer tota l’oferta cultural i turística que es desenvolupi al municipi.
3. Instal·lació d’un sistema de control d’accés a les tres entrades principals del nucli històric per tal de permetre discriminar vehicles autoritzats dels no autoritzats, millorant significativament el control d’accés i la seguretat dels i les vianants. L’objectiu és preservar el patrimoni, potenciar el comerç local i millorar l’experiència dels vianants.
4. Instal·lació d’un sistema comptapersones on s’ubica el mercat per tal de mesurar la freqüència dels vianants de manera permanent i automàtica i proporcionar informació fiable i objectiva per a entendre l’ús de l’espai urbà.
5. Ampliació de la xarxa wifi municipal en els eixos comercials principals.
Es preveu instal·lar diversos punts als carrers comercials Escasany, Major, Merli i plaça Sta. Eulàlia per tal d’ampliar l’àrea de cobertura al centre històric de Cardona.
4. Actuacions de millora en la sostenibilitat
1. Instal·lació de papereres de recollida selectiva
Es col·locaran 20 papereres de recollida selectiva en punts estratègics dels eixos comercials i del mercat ambulant per fomentar el reciclatge i ampliar el sistema de recollida selectiva porta a porta a la via pública.
2. Compra de material reutilitzable d’envasos i senalles