El 13 de juliol, en el marc de la Nit dels Encants, se sortejaran 31 experiències valorades en prop de 3.000 euros
Comprar al comerç de proximitat cardoní pot tenir premi. Cardona és un dels trenta municipis catalans que, durant tot el mes de juny, duen a terme la campanya de promoció del petit comerç vinculat als barris antics, amb la col·laboració de la UBIC de Cardona. Enguany, la iniciativa canvia d'eslògan i es titula Barris antics, compra i guanya".
Tothom qui compri als comerços adherits pot participar al sorteig mitjançant unes butlletes i unes urnes situades sobre els taulells. Hi ha en joc desenes d'experiències per a dues persones cedides pels trenta ajuntaments de la Xarxa Barris Antics amb Projectes, de la qual forma part Cardona. Es pot fer durant tot el juny. El sorteig es realitzarà el 13 de juliol durant la Nit dels Encants que organitza la UBIC. També es premiarà un comerç local, que enguany gaudirà de les propostes de Mediona.
Premis valorats en 2.770 eurosA cada municipi se sortejaran 31 productes i experiències (30 per als clients i un per a un comerciant participant) valorats en 2.770 euros. En total, hi ha en joc 930 experiències valorades en més de 85.000 euros, i fins al gener de l'any que ve, les 704 persones guanyadores de la campanya visitaran totes les poblacions catalanes que hi prenen part. Per aquest motiu "Barris antics, compra i guanya" és una iniciativa que no només té per objectiu dinamitzar el comerç de proximitat, sinó també promocionar el patrimoni dels territoris organitzadors.
Cardona, que impulsa la iniciativa amb la col·laboració de la UBIC, des de la regidoria de Promoció Econòmica per mitjà de l'Agència de Desenvolupament Local, oferirà als participants de la resta de municipis un premi valorat en 74 euros per persona. Els guanyadors tindran una visita guiada al Parc Cultural de la Muntanya de Sal, un dinar per a dues persones i un lot de productes dels establiments associats a la UBIC valorat en 10 euros. El 16 de novembre serà el dia que es convidarà els premiats a conèixer Cardona.
Aquesta campanya va néixer fa nou anys en el marc del Pla de barris de la Generalitat de Catalunya. Atès que aquest programa de rehabilitació ha finalitzat en la majoria de municipis, es va decidir continuar treballant conjuntament en copsar els bons resultats. D'aquí que se signés un conveni de col·laboració per constituir la Xarxa de Barris Antics amb Projectes, a la qual cada ajuntament fa una aportació econòmica en funció del nombre d'habitants. La xarxa és coordinada i liderada pel Vendrell i, en aquests moments, la integren, a més de Cardona, Balaguer, Calaf, Calafell, Centelles, Cervera, Falset, Figueres, Juneda, la Selva del Camp, les Borges Blanques, l'Arboç, Llagostera, Lleida, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Santa Coloma de Queralt, Solsona, Súria, Torelló, Tortosa, Tremp, Ulldecona i Vilanova del Camí.
Des d'aquest any la campanya té un compte propi a Instagram, @xarxabarris, i ha elaborat vídeos de promoció que es poden veure a la pàgina de Facebook.