Es tracta de la cinquena edició de la festa al municipi
Compte enrere per la celebració de la Festa de la Sal de Cardona, que tindrà lloc el cap de setmana del 31 de maig i l’1 de juny. A l’edició d’enguany comptarà amb la participació de l’Escala, municipi de l’Alt Empordà, que serà la vila convidada a la festa cardonina i iniciarà, així, un intercanvi que continuarà al setembre amb la participació de Cardona a la Festa de la Sal escalenca.
A l’espera de presentar la programació sencera, la participació del municipi empordanès passarà per una mostra de tallers d’oficis mariners com el saliner, el nansaire o la remendadora de xarxes i una exposició de fotografies de la Festa de la Sal de l’Escala que acollirà l’Oficina de Turisme. També hi haurà un estand on es podrà comprar productes del Museu i anxoves de l’Escala i una xerrada a càrrec de la directora de la Festa de la Sal escalenca, Lurdes Boix i Llonch, per parlar entre d’altres del Museu de l’Escala - Alfolí de la Sal, un antic salí o magatzem de sal del municipi declarat bé cultural d’interès nacional.
La comitiva de l’Escala estarà encapçalada per l’alcalde, Josep Bofill; el regidor de Cultura, Patrimoni i Turisme, Martí Guinart; la directora de la Festa de la Sal, Lurdes Boix; la directora del Museu de l’Anxova i de la Sal, Mariona Font i el tècnic de Patrimoni i del Museu, Jaume Badias.
Actuació musical i danses
A més, durant el dissabte 31 de maig i diumenge 1 de juny també tindrà lloc un concert a càrrec de “Tres de ronda”, un trio de cançó marinera i de taverna nascut a l’Empordà en el marc de la “Festa de la Sal” de l’Escala. Comptarà, a més, amb “Esbart La Farandola”, que faran una actuació de danses catalanes i ancestrals de l’Escala a la plaça de la Fira.