D'acord amb les indicacions del Ministeri de Sanitat, durant la primera fase de desconfinament les biblioteques només podran oferir el servei de préstec i retorn de documents i el d'informació bibliogràfica i bibliotecària. Aquests serveis, però, s'hauran de prestar en unes condicions especials per garantir les mesures d'higiene i seguretat: els usuaris no podran accedir directament a la col·lecció i tampoc podran utilitzar la biblioteca per a la consulta ni per a l'estudi. Tampoc es poden utilitzar els ordinadors públics ni s'ofereix el servei de préstec interbibliotecari.
La bústia exterior de retorn quedarà habilitada i tots els documents retornats s'emmagatzemaran i es deixaran en quarantena durant 14 dies. S'amplia el termini de retorn de documents fins el 31 de juliol i la recollida de reserves fins el dia 22 de juny. El servei de préstec es farà demanant cita prèvia per telèfon, per correu electrònic o omplint un formulari on-line.
D'aquesta manera, l'horari de la biblioteca durant aquesta fase serà: dilluns, dimarts, dijous i divendres de 16 a 20:00h. i dimecres de 10 a 14:00h. Per demanar cita prèvia caldrà trucar al telèfon 93 868 49 38 o escriure al mail b.cardona@diba.cat
Els usuaris que vagin a la Biblioteca hauran de col·laborar i complir amb totes les mesures de prevenció aplicades, respectant la distància de seguretat de dos metres i les mesures d'higiene, fent ús del gel hidroalcohòlic que trobaran abans d'accedir a les instal·lacions. Serà obligatòria la utilització de mascaretes per part dels usuaris. Tanmateix, es recomana portar la bossa de casa.
Malgrat les biblioteques tornin a obrir les seves portes, continuarem reforçant l'oferta de documents electrònics a la plataforma eBiblio i les activitats virtuals que s'han posat en marxa durant aquests mesos de confinament.