Des d'aquest mes d'abril, Julià Travel ofereix una nova excursió que porta cap a Cardona turistes que fan estada a Barcelona. Les arribades --se'n programen dues per setmana-- són fruit de l'acord que la Fundació Cardona Històrica i l'Ajuntament de Cardona van signar el passat juliol amb Julià Travel --un dels operadors turístics més grans i més potents del món-- amb l'objectiu de consolidar Cardona com una destinació a visitar dins de Catalunya.
L'excursió surt de Barcelona ciutat cap a Cardona i es combina amb Montserrat per tal d'atraure el màxim de turistes estrangers. A més, els viatgers també tenen la possibilitat de tastar el producte cardoní gràcies al brunch que ofereix l'empresa La Cuina del Ganxet, a base d'olis, fruita, embotits o dolços com ara Les Pedres de la Resistència. D'aquesta manera, es fomenta també el comerç intern de Cardona.
Durant el mes de març, el director General de Julià Travel, Marc Codinach, la directora de l'Oficina de Barcelona, Inma Sancha, i el director d'operacions, José A. Casero, van visitar la Muntanya de Sal i el Castell i van tastar el brunch que s'oferirà per conèixer l'excursió de primera mà. També van fer l'excursió tots els comercials, venedors i informadors turístics de Julià Travel, que van quedar molt satisfets amb l'experiència. En total, l'excursió té una durada de nou hores i mitja. El servei de visita guiada ofert pels guies de la Fundació Cardona Històrica es realitza en castellà i anglès. Segons ha informat Julià Travel, ja hi ha les primeres reserves fetes i els primers grups ja han començat a visitar Cardona.
La Fundació Cardona Històrica i l'Ajuntament de Cardona agraeixen la col·laboració en aquesta acció comercial de l'Agencia Catalana del Patrimoni Cultural, que cedeix un espai al conjunt monumental del Castell perquè es pugui realitzar el brunch.