L'Agència presenta una nova proposta de seminaris per al segon trimestre adreçats a empreses, autònoms i comerciants

Última revisió 06-04-2022 10:20
06/04/2022

Els seminaris, que es desenvoluparan en línia, són gratuïts i cal inscriure-s'hi prèviament

L’Agència presenta una nova proposta que consta de quatre seminaris en línia per a desenvolupar al llarg del segon trimestre d’aquest any adreçat a empreses, autònoms i comerciants.

El primer seminari que tindrà lloc a mitjans del mes d’abril, el dimarts 19 d’abril i el dijous 21 d’abril, de tres a dos quarts de cinc de la tarda, es titula “Disseny gràfic fàcil i ràpid amb Canva per a no dissenyadors/es”, i serà impartit per Laura Juárez, comerciant i propietària de Mans i Mànigues. L’objectiu d’aquest seminari és donar a conèixer l’eina Canva i les seves utilitats per a crear la pròpia marca comercial del negoci.

A finals del mes d’abril, el dijous 21, el dimarts 26 i el dijous 28, de dos quarts de deu a dos quarts d’una del migdia, Cèlia Hil, experta en Linkedin i en gestió del capital Humà, impartirà el seminari “Linkedin per augmentar vendes”. Aquest seminari té l’objectiu d’explicar a les empreses del territori, des d’una vessant pràctica, el potencial d’aquesta xarxa professional per tal d’aconseguir oportunitats de negoci com ara atraure clients i talent, augmentar les vendes, estar al dia del seu sector, fer networking amb altres professionals, entre altres.

Ambdós seminaris estan finançats amb fons provinents de la Diputació de Barcelona.

A principis del mes de maig, el dilluns 9 i el dimecres 11 de maig, de tres a dos quarts de cinc de la tarda, Jordi Bacaria, economista expert en comerç al detall i soci director de J3B3 economy&research, impartirà el seminari “Organització i gestió digital d’estocs en comerços”. L’objectiu del seminari és explicar quina rendibilitat tenen els estocs d’una empresa del sector del comerç i fer-ne una avaluació i una classificació dels mateixos, segons un seguit de paràmetres que permetin donar resposta a preguntes com ara quin volum d’estoc és el necessari, quin marge comercial és el més adequat, quina rendibilitat tenen les existències de la botiga i com exposar millor el producte perquè sigui més rendible. Aquest seminari està finançat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme.

El darrer seminari que tindrà lloc el dijous 26 de maig, de deu a onze del matí, porta per títol “El valor de tenir un propòsit a l’empresa” i serà impartit per Joan Martí, director de la Unitat d’Estratègia empresarial d’ACCIÓ. L’objectiu d’aquest seminari és  fer entendre per què és tant important tenir un propòsit a l’empresa. Es tracta de definir una estratègia de gestió empresarial transversal i desenvolupar noves oportunitats de negoci per a la maximització del valor competitiu, considerant els reptes socials i mediambientals a través del model de negoci i les operacions. Cada cop més s’exigeix a les empreses mirar més enllà del seu benefici econòmic i valorar l’impacte que tenen les seves accions al seu entorn. El valor compartit és un concepte en expansió que posa al centre de l’estratègia aspectes com la gestió del talent, el consum responsable o la sostenibilitat. Aquest seminari es realitza amb la col·laboració del Departament d’Acció de la Generalitat de Catalunya

La participació als seminaris en línia és gratuïta, però cal inscriure-s’hi prèviament a l’enllaç següent: https://bit.ly/seminaris_abril_maig2022.

Les persones inscrites rebran l’enllaç d’accés a la plataforma Zoom el dia abans que es realitzi el seminari.

Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i l’FSE en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local, la Diputació de Barcelona, el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i el Departament d'Empresa i Treball.