Cardona implanta el Porta a porta, el nou sistema de recollida de residus: aquí t'expliquem com serà

Última revisió 04-05-2022 11:29
04/05/2022

El nou model de recollida i gestió de residus suposa la retirada dels contenidors de carrer i la recollida de les escombraries a la porta de cada domicili i establiment comercial

A partir d'avui, Cardona es converteix, amb el nou model de recollida de residus Porta a porta, en un dels ja més de 300 municipis de Catalunya que utilitzen aquest sistema. Gràcies a la implantació d’aquest model s’espera assolir un percentatge de reciclatge de més del 80%, lluny del 40% que se’n recicla amb l’anterior sistema de contenidors de carrer.

El canvi de model suposa una millora directa en la eficiència del servei de recollida i gestió de residus i, a més, tindrà un impacte positiu directe cap al medi ambient.

El sistema de recollida de residus amb contenidors al carrer no aconsegueix superar el 40% de reciclatge a Cardona. És per això que cal augmentar aquests resultats, tant per motius ecològics, com econòmics i per donar compliment a la normativa catalana i europea. El 89% dels residus que generem a casa es poden reciclar si es separen correctament i el Porta a Porta és el sistema que ha demostrat assolir els millors resultats.

Els veïns i veïnes del municipi deixen els residus en uns cubells que proporciona gratuïtament l’Ajuntament davant la porta de casa en funció d’un calendari i uns horaris establerts. Així, durant uns dies establerts, es recollirà una o vàries fraccions. Els diferents establiments comercials i equipaments municipals també s’acullen a aquest nou sistema, i tenen el seu propi calendari específic, amb més freqüència i segons necessitats. En el cas del servei de recollida domèstica, es prestarà en horari nocturn 4 dies a la setmana (a partir de les 22:30 hores), mentre que pels comerços la recollida serà de 6 dies setmanals (en el mateix horari).

Àrea d’emergència

L’àrea d’emergència està habilitada amb tots els contenidors de totes les fraccions perquè es puguin dur els residus en casos puntuals i excepcionals quan no es pugui complir amb l’horari establert de la recollida Porta a porta amb prèvia autorització de l’Ajuntament i trucant al 662 17 22 91 o enviant un correu a cardonaneta@cardona.cat. Aquest punt estarà ubicat al Carrer dels Forns, s/n. al Polígon Industrial La Cort.

Oficina d’Atenció Ciutadana

L’Ajuntament també posa a disposició de la ciutadania una Oficina d’Atenció al Ciutadà, un servei d’atenció permanent del Porta a Porta que compta amb una informadora ambiental per a qualsevol dubte o incidència que pugui sorgir. L’horari és: Dilluns i dimecres de 9:30 a 13:00, divendres de 16:00 a 19:30 i el primer dissabte de cada mes de 10:00 a 14:00. Durant el mes de maig, l’horari serà ampliat.

A més, al web municipal hi trobareu un apartat amb tota la informació i les preguntes més freqüents.

Podeu comunicar incidències, resoldre dubtes o demanar informació a través dels següents canals:

Correu electròniccardonaneta@cardona.cat

Oficina presencial: Ajuntament de Cardona (Plaça de la Fira, 1 – Planta Baixa)

Telèfon: 662 17 22 91 (també servei de WhatsApp)

 

Foto d'arxiu
D'esquerra a dreta: Roser Montoriol, regidora de Via Pública; Ferran Estruch, alcalde de Cardona i Anna Maria Sala, regidora de Medi Ambient.